Galeria Okręgu Szczecińskiego Związku Polskich Artystów Fotografików
Wydział Elektryczny ZUT, ul. 26 Kwietnia 10, Szczecin
Wernisaż we wtorek 16 maja o godz. 18:00, ekspozycja do 10 czerwca 2017
Z cyklu wystaw indywidualnych na 40-lecie Okręgu Szczecińskiego
Anna Pisula-Mandziej urodzona w Bielsku-Białej w 1948 roku mieszka w Holandii w Enschede od 1981 roku. W Polsce ukończyła Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej Politechniki Śląskiej w Gliwicach z tytułem magistra inżyniera technologii polimerów. W latach 1972-1981 pracowała w Instytucie Farb i Lakierów, ostatnio na stanowisku adiunkta. Po przyjeździe do Holandii zainteresowała się fotografią
i w 1988 roku ukończyła studia dzienne w Akademii Sztuk Pięknych w Enschede uzyskując dyplom w zakresie projektowania graficznego i fotografii. Jako niezależny fotografik pracuje nad różnymi tematami, do których należą: architektura, opera, balet, portrety, pejzaże, przyroda, wizerunki miast nocą, inscenizowana fotografia. Ma w swoim dorobku 52 wystawy indywidualne, 83 zbiorowe, udział w międzynarodowych targach sztuki, a wszystko w takich krajach jak: Holandia, Francja, Włochy, Hiszpania, Belgia, Niemcy, Szwajcaria i Polska. Jej prace znajdują się w różnych zbiorach państwowych i prywatnych, w tym w pięciu muzeach: Muzeum de l’Elysée w Lozannie, Muzeum Narodowym we Wrocławiu, Muzeum Sztuki w Kawasaki, Muzeum Fotografii w Charleroi, Muzeum Historii Fotografii w Krakowie oraz we Francuskiej Bibliotece Narodowej w Paryżu. Jest autorką albumu fotograficznego pt. “Nature in USA”, wydanego z okazji 25-lecia jej pracy twórczej oraz kilku katalogów zaprojektowanych dla galerii fotografii “Objektief”. Należy do: Związku Holenderskich Projektantów Graficznych od 1988, Holenderskiego Związku Fotografów od 1995, Związku Polskich Artystów Fotografików od 1998 oraz jest członkiem zarządu galerii fotografii “Objektief” od 1989 roku, organizując wystawy i projektując oprawę graficzną dla tejże galerii.
Wystawa „Sun Games” przygotowana przez autorkę specjalnie na 40-lecie Okręgu Szczecińskiego ZPAF jest próbą chwilowego odejścia od bliskich jej do tej pory tematów i zainteresowania się martwą naturą, albo raczej kompozycją plastyczną. Bohaterami prac są szklane przedmioty codziennego użytku oraz kwiaty, no i oczywiście światło, od lat źródło inspiracji dla fotografów. Nie ma przecież nic bardziej pobudzającego wyobraźnię, niż gra zmieniającego się światła, kreująca efekty plastyczne.