Centrum Sztuki Współczesnej „Znaki Czasu” w Toruniu, ul. Wały gen. Sikorskiego 13
Wernisaż wystawy laureatów konkursu odbył się 20 marca ze zdalnym udziałem gości
także wystawa laureata Nagrody Dyrektora poprzedniej edycji: Baltazara Fajto „Everything’s Fine”
Ekspozycje potrwają online do 26 kwietnia, na Facebooku trwa plebiscyt publiczności…
Kolejna wystawa, ósmej już edycji, konkursu fotograficznego „Wystaw się w CSW” .
Ta coraz bardziej rozpoznawalna akcja, organizowana przez Dział Edukacji toruńskiego CSW, skierowana jest zarówno do niezależnych pasjonatów fotografii, jak i do profesjonalistów. W tym zapewne tkwi siła tego projektu i jego wciąż rosnący potencjał. Niezmiennie inspirujące dla obu stron jest spotykanie się przy okazji otwarcia wystawy oraz dzielenie się fascynacją językiem fotografii.
Nagrodą dla autorów najlepszych fotografii jest udział w zbiorowej wystawie w CSW, której otwarcie w aktualnej sytuacji mogło odbyć się tylko online wieczorem 20 marca 2020 roku. Tematyka i format prac są dowolne – co roku na wystawę trafiają zarówno portrety, krajobrazy, jak i zdjęcia reportażowe.
Obrady jury odbyły się 22 lutego. Jurorką tegorocznej edycji była Magda Hueckel.
Nagrodę Dyrektora - propozycję zorganizowania wystawy indywidalnej w toruńskim CSW przyznano Iwonie Germanek - naszej koleżance z Okręgu Śląskiego ZPAF.
Laureatami konkursu „Wystaw się w CSW 2020”, których prace wystawiono, zostali:
Paulina Bawelska, Agnieszka Betke-Kubiak, Bartosz Błędowski, Joanna Borowiec, Joanna Brodowicz, Maksym Buta, Łukasz Chmielewski, Iwona Chojecka, Paweł Czarnecki, Agata Dobrzańska, Maria Domżalska, Małgorzata Druszcz, Tomasz Drwięga, Karolina Gatzke, Iwona Germanek, Michał Gerszewski, Maciej Gofroń, Karolina Gwóźdź, Anita Ewa Gybej, Natalia Hennig, Adrian Hyłka, Maciej Iwaniszewski, Dorota Jajko-Sankowska, Tomasz Janus, Łukasz Jastrzębski, Marcin Jóźwicki, Magda Juraszewska, Wojciech Karliński, Małgorzata Kołaczyńska, Marcin K. Kruk, Magdalena Łakoma, Karolina Majewska, Gabriela Mazowiecka, Małgorzata Mazur, Wojciech Mierczyk, Monarit, Sławomir Niedlich, Beata Podwysocka, Monika Ralcewicz-Ciaiolo, Julia Roszkowska, Maria Różańska, Iness Rychlik, Żaneta Rzepa, Patrycja Serweta, Mariusz Słonina, Daria Stankiewicz, Patrycja Stasiak, Magdalena Stefanowska, Paulina Stelmachowska Kacper Stolorz, Krzysztof Strzoda, Dominika Szczocarz, Joanna Sztybor, Aleksandra Tkacheva, Kamila Winnicka, Jarosław Wysocki, Krzysztof Zając, Mada Zielińska.
Na Facebooku został zorganizowany plebiscyt publiczności na najlepszego autora fotografii z wystawy „Wystaw się w CSW 2020”, jego regulamin jest dostępny tutaj.
Kliknij w obrazek poniżej by zobaczyć wszystkie wystawione prace i oddać głos w plebiscycie
W tym roku równolegle z ekspozycją pokonkursową prezentowana jest wystawa indywidualna laureata Nagrody Dyrektora poprzedniej edycji „Wystaw się w CSW”.
Wystawa Baltazara Fajto „Everything’s Fine” to zbiór fotografii, które łączy subtelnie ukryty temat apokalipsy. Z pozoru to dokumentacja codziennych sytuacji, fragmentów rzeczywistości, które dyskretnie chowają się pod fasadą rutyny. Tymczasem autor dostrzega w nich niewielkie zmiany – sygnały nadchodzącej katastrofy. Pokazuje nam kolekcję proroczych sygnałów, punktów w teraźniejszości, które zwiastują naszą przyszłość. Są widoczne w naszej codzienności już teraz, choć tak trudno jest nam sobie wyobrazić upadek znanego porządku.
Artysta tak pisze o koncepcji wystawy Everything’s Fine: „W 2020 roku Zegar Zagłady został ustawiony najbliżej północy od kiedy został stworzony – jesteśmy tak blisko ostatecznej godziny, że przestano podawać jego ustawienie w minutach, a zaczęto w sekundach.
Zawieszony w niedalekiej przyszłości kataklizm jest jedną z nieodłącznych części ludzkiego imaginarium. Bogactwo definitywnych zagrożeń jest tak duże, że możemy katalogować pokolenia wedle poszczególnych scenariuszy, na równi z innymi zjawiskami swych czasów. Powiedz Lato Miłości – odpowiem wojna nuklearna; walkman – dziura ozonowa; TikTok – katastrofa klimatyczna.
Greckie słowo »apokalypsis« oznacza odsłonięcie. Jednakowa konstrukcja opowieści obejmuje zarówno inwazję wrogich kosmitów, sąd boski czy destabilizację klimatu – zgodnie z apokaliptycznym toposem, ujawnienie destrukcyjnych sił jest poprzedzane zwiastowaniem. Jest ono miejscem styku rzeczywistości i apokalipsy – używa elementów pierwszej, by usankcjonować opowieść o drugiej”.
Obok prezentujemy kilka prac z tej wystawy - calość projektu można zobaczyć na stronie autorskiej.