Galeria restauracji Qulturalna, ul. Grodzka 26 (Stare Miasto), Lublin
Wernisaż i spotkanie z autorem w czwartek 10 listopada o godz. 19:00,
ekspozycja do 8 grudnia 2022
Wejście i wyjście pojawiają się zwykle jako opisy drzwi lub dróg prowadzących do lub z pomieszczeń ułatwiające orientację w przestrzeni. Opisy te pozwalają na uzyskanie pewnego bezpieczeństwa osobom poruszającym się w nieznanej przestrzeni. Cykl fotografii „wejścia/wyjścia” jest próbą symbolicznego pokazania, że to co pozwala na wejście lub wyjście wiąże się często z niepewnością tego co czeka osobę je przekraczającą, a i bezpieczeństwo bywa złudne. Pojawiająca się na fotografiach niepewność co do drogi lub tego co jest za lub przed wejściem/wyjściem, możliwość wyboru dróg lub dokonany wybór, wieloznaczność gdy ten sam obiekt jest jednocześnie wejściem i wyjściem to środki wyrazu, które mają na celu wywołanie u odbiorcy przeżycia egzystencjalnego - refleksji nad rozumienia przejścia nie tylko w sensie fizycznego wejścia czy wyjścia, ale także rozważanie jak przebiega proces decyzyjny na poziomie jednostki.
Marek Kucharczyk - członek Związku Polskich Artystów Fotografików w Okręgu Lubelskim, biolog środowiskowy, nauczyciel akademicki. W jego działalności fotograficznej wyróżnić można dwa przeplatające się nurty. Fotografia przyrodnicza, w której istotna jest wierność przekazu, to pierwszy z nich - związany z wykształceniem i uprawianym zawodem. Drugi nurt - to poszukiwanie dróg wyrażania głębokich emocji, czy to poprzez wierny zapis rzeczywistości, filtrowany przez osobisty punkt widzenia, czy też balansowanie pomiędzy przedstawieniem a abstrakcją.
Jest autorem lub współautorem 14 wystaw: Rośliny, które mogą zginąć (1995), Wymarłe, zagrożone, rzadkie (1998), Drzewa (1998), Krajobrazy nadwiślańskie (1999 wraz z J. Magierskim i T. J. Chmielewskim), Rośliny ginące i zagrożone (2001), Wisła (2002), Tryptyki (2006), Kilka zbożnych zdjęć (2006), Kraina łagodności (2010), Drzewa - inne spojrzenie (2016), Różne fotografie podróżne (2020), Faktury, struktury i myśli ulotne (2020), Fragmenty większej całości (2021), Powidoki według Marka Kucharczyka (2022). Brał także udział w kilkunastu wystawach zbiorowych.