National Geographic International Media Conference w Waszyngtonie, 8-10 września 2014
Materiał autorstwa Arkadiusza Makowskiego otrzymał nagrodę Best Extended Department.
W kategorii "Best Feature" wyróżniono też materiał Tomasza Tomaszewskiego.
National Geographic International Media Conference w Waszyngtonie jest cyklicznym spotkaniem redaktorów naczelnych i wydawców z całego świata. W tym roku w konferencji uczestniczyło 275 osób, które są odpowiedzialne za lokalne edycje National Geographic.
W czasie spotkania doceniono materiał "W kosmosie zielonej łąki" autorstwa Arkadiusza Makowskiego. Niezwykłe fotografie makro, opublikowane w 2012 roku w polskiej edycji magazynu National Geographic otrzymały nagrodę Best Extended Department.
Zobacz cały fotoreportaż w pdf
Arkadiusz Makowski fotografuje zaledwie od 4 lat. Początkowo skupiał się na zdjęciach krajobrazowych, jego największy talent objawił się w fotografii makro - jego praca „Elvis” w 2012 roku zdobyła Grand Prix Wielkiego Konkursu Fotograficznego National Geographic.
Realizm magiczny Arkadiusza Makowskiego
Ten mało jeszcze znany w Polsce artysta wykorzystuje szczególne podejście w fotografii… Używając starych manualnych obiektywów i cyfrowego aparatu udaje mu się uzyskać obrazy, które można podziwiać godzinami. Szerokim łukiem omija klasyczną, tradycyjną fotografię atlasową. W mistrzowski sposób operując światłem, głębią ostrości i technikami edycji tworzy zdjęcia, których jakość jest na najwyższym możliwym poziomie. Obrazy Makowskiego ukazują poezję świata małych zwierzątek, istnienia którego nawet nie podejrzewamy - magicznego, niezwykle barwnego, pełnego gry światła, kropelek rosy i mgły...
Więcej informacji, także o innych aktywnościach Arkadiusza na jego stronie autorskiej.
W trakcie konferencji w Waszyngtonie wyróżniono również materiał „Podlasie. Na pograniczu krajów, kultur i czasów” Tomasza Tomaszewskiego, który został opublikowany w polskiej edycji National Geographic w marcu 2012 roku.
Z kolei w panelu “Localizing global brand” wystąpiła Martyna Wojciechowska, (redaktor naczelna NG Polska), która otrzymała nagrodę w kategorii „Best marketing campaign” za projekt książkowy “Dzieciaki świata” i “Zwierzaki świata".